دانلود از تورنت

ممکن است در این وبلاگ، گاهی به منابع ویدئویی یا کتابها یا به طور کلی فایلهایی اشاره کنم که می‌توان آنها را از تورنت دانلود کرد.

بد نیست مطلبی در مورد روش اصلی خودم برای دانلود از تورنت بنویسم و بعداً هر وقت صحبت از دانلود از تورنت کردم به این نوشته ارجاع دهم.

اول لازم است کلاینت تورنت را نصب کنید. من از برنامه های متعددی (ویندوز، اندروید، لینوکس، تحت وب و …) استفاده کرده ام اما الان از utorrent استفاده می کنم.

بنابراین اول باید این برنامه را نصب داشته باشید.

در قدم بعد به فایل تورنت نیاز داریم. اگر بخواهم برای مثال برنامه Mind field را دانلود کنم، باید آن را در برخی سایتهای مشخص سرچ کنم که به نوعی موتور جستجوی تورنت محسوب می‌شوند.

من برای جستجوی چنین فایلی از سایتهای زیر استفاده می‌کنم (که غالباً فییلططر هستند):

thepiratebay.org

torrentz2.eu

limetorrents.info

۱۳۳۷x.to

گاهی هم در گوگل مثلاً عبارتی مانند ۱۰ Best Torrent in 2020 یا Top 10 Most Popular Torrent Sites of 2020 را سرچ می‌کنم و سایتهای دیگه‌ای برای جستجو پیدا می‌کنم.

عبارت موردنظر (مانند mind field) را سرچ می‌کنم و فایل تورنت آن را دانلود و باز می‌کنم.

با باز کردن این فایل، برنامه تورنت باز می‌شود.

اگر از لینک مگنت استفاده کنم نیازی به دانلود فایل نیست. برنامه utorrent با کلیک روی لینک مگنت باز می‌شود و شروع به دانلود فایلهای موردنظر می‌کند.

یک مزیت تورنت این است که به کمک آن می‌توانیم یک فولدر را دانلود کنیم (هفته پیش اتفاقی یک پوشه ۷۰۰ گیگی دیدم).

یک ایراد آن هم این است که اگر فایلی رایج و محبوب نباشد سرعت دانلود آن پایین است. در واقع سرعت دانلود آن وابسته به تعداد seeder ها یا دهنده های آن است.

2 دیدگاه دربارهٔ «دانلود از تورنت»

  1. ممنون از مطلب خوبت خواستم اضافه بگم که سایتی مثل torrents.me هم هست که بین سایت های تورنت مختلف جستجو میکنه، بعضی از برنامه ها هم داخل خودشون جستجو تورنت دارند که کار جستجو رو راحتر میکنن مثلا من از برنامه qbittorent استفاده میکنم و این قابلیت رو هم بهم میده.

    1. ممنونم میلاد. آره torrents.me هم سایت خوبیه. خودم حدود ۱۰-۱۲ تا از این سایتهای تورنت رو بوکمارک دارم هر چیزی که بخوام رو در همه اینها سرچ میکنم ببینم جایی اومده یا نه. اما این مطلب رو چون خیلی سریع در چند دقیقه تایپ کردم نتونستم اونطوری که لازمه تکمیلش کنم.
      – قبلا با کلاینت های مختلف تورنت کار کردم. در سیستم عامل های مختلف. کیوبیت تورنت رو یادم نیست اما احتمالا باهاش کار میکنم چون گفتی سرچ رو راحت تر میکنه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *