اگر کودک پر زحمت یا مشکلساز سراغ دارید، برنامه جو فراست را ببینید

من برای بعضی از اطرافیانم لیستی دارم که در آن می نویسم مثلاً خواهرم گفت بچه‌اش شب‌ها بیدار می‌شود و دیگر نمی‌خوابد یا حتی در آسانسور هم نمی‌تواند بایستند.

یا فلان دوست پول بیکار دارد از من نظر خواست که چکار کنم. می‌نویسم که با فلان دوست دیگرم که به نظر می‌آید حرفی برای گفتن دارد مشورت کنم. یا کامپیوتر فلان دوستم صدا می‌دهد، می‌نویسم که بهش بگویم به این روش فن بخرد، آن را تعویض کند یا روغنکاری کند.

و ده ها مورد دیگر.

یکی از مواردی که روی آن حساس هستم، موضوع بچه‌هاست.

فکر می‌کنم خیلی خوب و سریع بچه‌ها رو می‌فهمم و راحت می‌تونم باهاشون ارتباط برقرار کنم.

الان حوصله‌ام کمتر شده و سرم شلوغ تر. قبلاً زمان‌های نسبتاً زیادی را با بچه‌های فامیل می‌گذراندم.

مجموعه صوتی “فلسفه و هدفهای پرورش،تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان” دکتر هلاکویی را هم ۱۰-۱۲ سال پیش گوش دادم و بارها به بقیه پیشنهاد کرده‌ام. فوق‌العاده و شاید حتی بی نظیر باشد.

چند سال پیش هم در منوتو، برنامه‌های جوفراست را می‌دیدم. بعد ادامه آن را دانلود کردم و چند قسمت آن را دیدم.

از طرفی والدین به ویژه مادرها بسیار بسیار زیاد درگیر و گرفتار برخی مشکل‌های بعضاً خیلی ساده کودکان هستند و از این نظر هم برای خود رنج و زحمت زیادی درست می‌کنند هم به بچه‌ها خیلی آسیب می‌زنند.

به نظرم یکی از منابع بسیار عالی برای مشکلات عمومی و حتی خاص کودکان، جو فراست هست.

جو فراست ( یا آنطور که روی برخی از کتابهای ترجمه شده نوشته شده: جی فراست) هم کتابهایی در این زمینه نوشته هم برنامه های تلویزیونی پرطرفداری ساخته.

خوبی برنامه‌های تلویزیونی‌اش این است که هر بار یک یا چند بچه بسیار پردردسر و بدتربیت شده را به مسیر طبیعی و درست برمی‌گرداند و به این وسیله آموزش‌های زیادی را به مخاطب منتقل می‌کند.

به نظرم ترکیب کتاب (که محتوای بسیار جامع‌تر و بیشتری دارد) با چنین برنامه‌هایی می‌تواند جالب باشد.

خوشبختانه منوتو هم تعداد قابل توجهی از این برنامه‌ها را با دوبله فارسی پخش کرده بود. به صورت پراکنده بعضی از این قسمتها در آپارات و یوتیوب و … در دسترس هستند. برخی از آنها را هم می‌توان با قیمت‌های کم خرید (گوگل کنید).

در یک زیر لینک یکی از قسمتهای این برنامه را می‌توانید ببینید:

1 دیدگاه دربارهٔ «اگر کودک پر زحمت یا مشکلساز سراغ دارید، برنامه جو فراست را ببینید»

  1. سلام هیوا
    خیلی وقت بود دنبالش میگشتم، قبلا که هنوز ازدواج نکرده بودم و بچه نداشتم توی من و تو دیده بودمش، چند باری میخواستم فیلم ها و کتاب هاشو پیدا کنم ولی اسمش یادم رفته بود و با کلمات مختلف فارسی و انگلیسی سرچ می کردم ولی بهش نرسیدم، الان خیلی خوشحال شدم که این مطلبت رو دیدم و بالاخره اسمشو یادم انداختی،برم دنبال فیلم و کتاباش
    تشکر بابت مطالب قشنگ و منابع خوبی که معرفی میکنی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *