بهترین تکست بوک روانشناسی دنیا

کتاب psychology، نوشته چهار استاد برجسته روانشناسی است که سه تاشون از هاروارد هستند و اسمشون Daniel هست. از جمله دنیل گیلبرت که برای بیشتر ما چهره شناخته شده تری هست اما احتمالاً دنیل شَکتر اعتبار علمی بیشتره داره.
لینک ویرایش ۵ کتاب در آمازون

فکر کنم پارسال بود اولین بار این کتاب رو دانلود و بررسی کردم.
برای منی که با وجود علاقه ام به روانشناسی، به شکل سیستماتیک و آکادمیک این رشته رو نخوندم، این منبع بسیار جذاب و کاربردی هست.
به ندرت هم با دیدن یه کتاب انقدر هیجان زده میشم. احتمالاً با بررسی ساختار منحصر بفرد کتاب، بخش‌های مختلف آن و جامعیت و به روز بودن آن شما هم حس مشابهی پیدا کنید.
این کتاب نسخه‌های متعددی داره (آمریکا، کانادا، اروپا و …). تفاوت این نسخه ها جزئی هست. هر کدوم هم ویرایشهای مختلفی دارن.
فایل اصلی و رنگی مربوط به نسخه ۲ اروپایی این کتاب رو که در سال ۲۰۱۸ چاپ شده می توانید از لینک زیر دانلود کنید.
Psychalogy by Bruce Hood, Daniel Schacter, Daniel Wegner, Daniel Gilbert
اگر مطالعه کتاب کاغذی رو ترجیح می دهید، می تونید به کمک سایتی مانند این و با هزینه‌ای معقول (احتمالاً ارزانتر از یک کتاب فارسی مشابه) در یک نسخه برای خودتان چاپ کنید.

متاسفانه چنین کتابی که به نظر من (که صلاحیتی در این زمینه ندارم) بهترین مرجع و تکست بوک دانشگاهی برای این رشته هست، هنوز ترجمه نشده. در این مدت با چند روانشناس هم صحبت کردم. هیچ کدوم از وجود چنین کتابی خبر نداشتند. البته ترجمه چنین کتابی کار یک نفر یا حتی چند مترجم معمولی نیست. به هرحال امیدوارم به زودی گروهی از اساتید روانشناسی این کتاب رو ترجمه کنند.

پی‌نوشت: شاید نیازی به تاکید نباشد که عنوان این نوشته یا هر چیز دیگری که در این وبلاگ می‌نویسم نظر الان من هست. اصراری بر درست بودن آنها ندارم.

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین تکست بوک روانشناسی دنیا»

  1. سلام
    من فکر میکردم این پست رو در مورد کتاب سلف تراپی نوشتی, بعد که کتاب رو دیدم تعجب کردم چون هیچوقت در موردش چیزی ننوشتی.
    لطفا تفاوت این کتاب رو بگو و بگو چرا بهترین کتابه؟ ضمنا” خوندنش ساده ست و مثل سلف تراپی قابل فهمه؟ طبیعتا منظورم برای کسی مثل منه که تخصص روانشناسی نداره.

    1. سلام محمد،
      کتاب های مربوط به IFS مربوط به یک مدل خاص هستن برای شناخت و دیگران ( و همچنین فرهنگ و جامعه و سیستم انسانی که در برخی کتابها به اونها پرداخته میشه)
      اما این کتاب مربوط به آخرین یافته های روانشناسی در حوزه های مختلف روانشناسی هست. اگه فهرست کتاب رو ببینی متوجه میشی که چقدر گسترده و جامع هست. خلاصه این کتاب، یک تکست بوک جامع و به روز دانشگاهی با رویکرد علمی است اما IFS صرفاً یک مدل (به نظر من بسیار کاربردی و قدرتمند)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *