اپلیکیشن و برنامه‌هایی که استفاده می‌کنم

Listary

یکی از مشکلات همیشگی من، شلوغ بودن محیطمه. هارد لپتاپ و هاردهای اکسترنالم یکی از شلوغ ترین نمونه هاش هست.

اما با داشتن Listary مدتهاست این مشکل حل شده (البته هر از چند گاهی چند ساعت وقت میگذارم و هاردم رو سر و سامان میدم). با زدن دو بار دکمه ctrl و تایپ یک سرنخ مرتبط به چیزی که دنبالش هستم، در چند ثانیه پیداش میکنم. در واقع هم مشکل شلوغی رو برام حل کرده هم سرعت دسترسی خیلی بالایی بهم داده.

در مورد خود برنامه توضیح خاصی نمی‌دم چون نیازی نیست. با یه سرچ ساده سایت‌های زیادی رو میتونید پیدا کنید که در موردش صحبت کرده‌اند. گیف ها و عکسهای متحرک سایت Listary.com هم بهترین منبع هست برای آشنایی با این برنامه و یاد گرفتن نحوه استفاده و ترفندهای پیشرفته‌تر.

این برنامه هم نسخه رایگان داره، هم نسخه پرو با امکانات بیشتر.

iMindmap

از وقتی یادم می‌یاد از میاندمپ استفاده کرده‌ام (اگه نمیدونید چی هست، در گوگل ایمیج سرچ کنید و چند تا عکسش رو ببینید). به نظرم با نحوه فکر کردن ما هماهنگ‌تر از بیشتر یادداشت‌برداری های دیگه ست. افکار و ایده‌هامون رو هم میتونیم بهتر باهاش سر و سامان بدهیم.

برای کشیدن میاندمپ، برنامه‌های متعددی رو هم امتحان کردم. بهترین نرم‌افزاری که بهش رسیدم iMindmap هست که که یکی از پروژه های تونی بازان (tony buzzan) بوده. یه کتاب هم در این مورد نوشته که به فارسی هم ترجمه شده. به همراه خیلی از کتابهاش. (تعداد زیادی از کتابهاش رو خوندم اما الان به دلایلی برای من این روزها جذاب نیستند.)

Onenote

قبلاً به مدت چند سال از اورنوت استفاده می‌کردم. اما الان دو سال هست از وان نوت دارم استفاده می‌کنم.

یادم نیست چرا از اورنوت به وان نوت اومدم اما در کل به نظرم هر دو نرم افزار فوق العاده هستند.

تقریباً تمام پروژه‌ها، یادداشت‌های پراکنده، خلاصه بعضی از کتاب‌ها و خلاصه هر چیزی که برام جدی هست رو وارد وان نوت میکنم. با کلاود برنامه هم همیشه sync هست که نگران از دست رفتنشون نباشم.

بررسی و آموزش وان نوت در متمم

 بررسی و آموزش اور نوت در متمم (قسمت  اول)

ریا میشه اگه بگم درس اورنوت رو خودم نوشتم؟ ۴-۵ سال پیش.

utorrent

یکی از اعتیادهای شدید من (که آسیب‌هایی هم بهم زده و در بسیاری از مواقع یک بازی ذهنی بوده)، گشتن به دنبال کورس‌ها و آموزش‌های ویدئویی هست.

بیشتر از ده سال هست که یکی از ابزارهای اصلیم برای اینکار تورنت هست. اگر بگم مقیاس دانلودهام با این برنامه، ترابایت بوده اغراق نکرده‌ام.

در سایت زبانم، یک آموزش هم براش نوشته بودم اما چون فعلاً نمی‌خوام به اون سایت اشاره کنم، لینکش رو نمیگذارم. با یه سرچ ساده می‌تونید آموزشهای خوبی رو براش پیدا کنید. کار باهاش هم ساده‌ست.

 

این لیست را به تدریج تکمیل می‌کنم.

2 دیدگاه دربارهٔ «اپلیکیشن و برنامه‌هایی که استفاده می‌کنم»

  1. سلام و خیلی ممنون بابت این اطلاعات
    من امسال وارد دانشگاه میشم و نسبت‌به پیدا کردن سایت‌های کاربردی _و البته منابع مطالعاتی خوب_ خیلی مشتاقم.
    امیدوارم دوباره از این نوع تجربه‌هاتون بنویسین!
    متشکرم

  2. سلام
    مطالب خوب و مفیدی هستند
    امیدوارم در مورد تجربیات خودت اینجا بیشتر بخونیم
    متشکرم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *