برنامه رئیس نامحسوس یا undercover boss

چند سال پیش از از کانال منوتو با این برنامه سریالی آشنا شدم و قسمتهای زیادی از آن را دیدم.

بعد تعداد دیگری از قسمتهای آن را (از تورنت) دانلود و تماشا می‌کردم.

در این برنامه، ظاهر مالک یک کسب و کار را به کمک گریم و بقیه تکنیک‌ها کاملاً تغیر می‌دهند و آنها را به عنوان یک تازه‌کار وارد کسب و کار می‌کنند.

این فرد در چند روز در چند بخش از کسب و کار خودش کار می‌کند و در این زمان با بخش‌های مختلف، فرآیندهای بیزنسی و چند نفر از اعضاش شرکت آشنا می‌شود.

در نهایت، هویت او در آخر برنامه افشا می‌شود و در ارتباط با این افرادی که با آنها کار کرده بود تصمیماتی می‌گیرد. این تصمیمات معمولاً به صورت کمک‌های قابل توجه به این افراد، حل مشکلات اصلی آنها و فراهم کردن فرصت رشد برای آنهاست (این بخش به شدت احساسات من را درگیر می‌کند. یادم نمیاد موقع دیدن این بخش توانسته باشم گریه نکنم).

به بهانه تهیه یک برنامه تلویزیونی مرتبط با این کارآموز، تمام مراحل کار را فیلمبرداری می‌شود.

در زیر یک قسمت از این برنامه را می‌توانید ببینید (این قسمت را انتخاب کردم چون هم در آپارات آپلود شده، هم دوبله شده است)

به نظرم دیدن چنین برنامه‌ای برای هر کسی که در بدنه یک کسب و کار قرار دارد به ویژه افراد رده بالا در سلسله مراتب سازمانی می‌تواند بسیار آموزنده باشد و آنها را تحت تاثیر قرار دهد.
بعد از دیدن چنین برنامه‌ای این نکته بهتر جا می‌افتد که اعضا و حتی مشتریان یک سازمان، “انسان” هستند، نه کارمند، مشتری یا رئیس

1 دیدگاه دربارهٔ «برنامه رئیس نامحسوس یا undercover boss»

  1. خیلی جالب بود هیوا، نتونستم همش رو نگاه نکنم، هرچند خیلی هم کار داشتم ولی انقدر جالب بود که تا ته نگاه کردم، قبلا هم یکی از قسمت ها رو توی من و تو دیده بودم، اون یکی رستوران دار بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *